Wow, en hel helg har gått!

Och jag har inte bloggat, det är väl rekord på uppehåll för min del tror jag. Men nu är jag tillbaka igen :o)

Vad har vi gjort då? I torsdags så var Emilia ute och kröp på gräsmattan, det gillade hon. Det var som att släppa en kalv på grönbete, hej vad det gick. Vi måste bygga staket på baksidan annars kommer vi inte få en lugn stund där i sommar, hon ska bara krypa ner emot skogen heeela tiden, tänk då när hon börjar gå....

Överlycklig att vara ute i gröngräset.


Lilla tigern är ute på jakt :o)


"Mamma, jag går ute igen"


"Hejdå!"


I fredags var vi på stan och åt lunch, shoppade lite och var och hämtade lite bilder hos vår fotograf. Sen var vi på Babyproffsen och fick hjälp att montera den nya bilstolen. Typiskt nog vräkte regnet ner, men vi backade in bilen under entrétaket så fick vi till det. Hon är fortfarande väääldigt liten i stolen, men hon sitter ändå bra i den.

I lördags var vi på Beijer och kollade på virke till staket och fick inspiration att ev bygga lite tak över en del av altanen så man kan sitta ute även om det regnar lite. Sen åkte vi till Elins Esplanad och köpte lite Turksik yoghurt och gurka att göra tzatziki av. Vi tog även en fika och Emilia åt lunch innan vi åkte hem igen. Sen grillade vi flintastek, gjorde klyftpotatis, tzatziki och sallad. Det var rikigt gott, Emilia tyckte väldigt mycket om flintasteken och potatisen, någon tzatziki kunde hon ju inte äta då det är gjort på yoghurt men sallad fick hon. Hon äter så bra lilla tjejen, hon gillar allt hon smakar på, inga problem alls.

Idag har vi varit hos min bror som har fyllt år. Det var riktigt trevligt och vi fikade gott men underbart goda hembakade bullar, muffins och sockerkaka, sen blev det rabarber- och jordgubbspaj med vaniljsås, såååå gott. Min brors fru Anna är en hejare på att baka och fixa. Emilia lekte lite med sin minsta kusin Melvin, han är 3 månader äldre än Emilia och har börjat gå med stöd. Han är störtgo.

Nu ska vi slappa lite i soffan, Emilia har lagt sig och har nog somnat för det är tyst från hennes rum. Jag ska nog ta mig ett glas rött vin och gotta ner mig i soffan. Imorgon ska jag till tandläkaren igen och fixa en grej med tanden jag lagade sist.

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

men hej lilla gostroll =)

Du o aston får snart leka lite i gräsmattan här hos oss kanske o gunga lite =)

2010-05-24 @ 19:48:32
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0