Vår kärlek har nu passerat 11 månader!

Emilia blev igår 11 månader och vi glömde av det IGEN!! (dåligt minne eller bara allmänt disträ?) Jag kom på det imorse när jag vaknade som tur va! Jag tror jag blev förlåten av henne för hon har inte visat något agg emot mig hittills idag, lika glad som vanligt :o)

Var ju dags att väga lilla stumpan också så det gjorde vi nu på morgonen och resultatet blev ca 8,1 kg med risk för några hekto plus minus fel eftersom vi inte har någon barnvåg här hemma. Men hon går i alla fall upp i vikt och det är det som är huvudsaken.

Nicka med huvudet är roligt tycker Emilia, fast det ser mer ut som hon headbangar (stavning??) Smackar med munnen är också roligt och att härma mig och Micke är kul. Hon förstår ju nu att om vi gömmer oss under en filt så kan hon ta bort filten och där är vi och det är så himla sött.

Vi försöker att lära Emilia ordet "nej" och det är ett projekt i sig vill jag lova, men skam den som ger sig. Som en vän till mig skrev i sin blogg om sin son, "han är ju bara bebis" och det är ju Emilia också så det är klart att det tar ett tag.

Nej nu ska jag göra lite nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0