Utgrävning av trädgården...

Igår försökte jag att komma vidare med bokföringen och deklarationen men det sa STOPP!! Fattade ingenting när jag läste hur jag ska gå tillväga och jag har inte koll för fem öre känns det som. Så jag ringde till skatteupplysningen och pratade med någon fåntratt där som var oerhört spydig. Jag undrade vem jag skulle ringa på skatteverket för att kunna få lite genomgång hur jag ska göra, men enligt honom så var inte det deras uppgift för de granskar bara deklarationer. Ringde sedan direkt till kontoret här i Skövde och pratade med en jättetrevlig dam som hjälpte mig att få anstånd till och med 1 juni och lämnade mina kontaktuppgifter till de informationsansvariga som ska kontakta mig så jag kan få det som jag inte förstår förklarat för mig.

Efter det så åt vi lite lunch innan vi gick vi ut i trädgården och gjorde lite utgrävningar. Vi hittade massa sten och efter en del grävande så blev det grunden till ett jordgubbsland. Vi vattnade gräsmattan med Mossa GTI och krattade bort lite mossa, men vi måste behandla igen. Sen planerade vi lite för andra små projekt i trädgården innan vi gick in igen. Slappade hela kvällen, så gött.

Idag har vi varit i Lidköping och hälsat på Micke's mormor och morfar i deras villavagn och på vägen hem köpte vi thaimat, mums.

Nu ligger Emilia och sover och vi ska kolla tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0