Tandläkaren och tredje tanden!

Idag ställde jag klockan på 07.00, fy vad tidigt. Men 08.20 skulle vi vara hos tandläkaren med Emilia så det var bara att bita i det sura äpplet och gå upp. Fick väcka Emilia när jag gjort mig klar. När vi kom till tandläkaren så fick vi träffa en tandsköterska som var jättegullig. Vi pratade om bra rutiner med tandborstning, matvanor och massa annat. Mycket bra information, en hel del självklara saker för oss som att inte ge saft och läsk att dricka, godis och kakor osv. Sen var det en del nytt vi lärde oss som var mycket bra som t ex att sluta med napp ett bra tag innan syskon kommer till världen. Det underlättar ju en del, men det hade jag inte tänkt på innan. Sen ska vi fortsättningsvis ändra kvällsrutinerna lite och borsta tänderna efter hon fått välling.

Efter tanläkaren så åt jag en snabbfrukost innan jag åkte in till Skatteverket och fick lite hjälp med funderingar kring bokföring och så. Träffade en jättetrevlig tjej som gav mig tips och råd och svarade på mina frågor. Så nu ska jag troligen få ihop det lite bättre. Sen var jag på Polarn o. Pyret och bytte jackan och köpte även ett par svarta skalbyxor. Sen har jag inte gjort så mycket mer idag. Lagade en supergod paj förut, "Skaldjurspaj med curry och vitlök". Räkor och musslor i, purjolök, tomat, curry och vitlök, så himla goc och det tyckte Emilia också, hon åt en stooor portion.

Emilia har idag fått en tredje tand, den har spruckit igenom under dagen och ytterligare en på gång.

Här kommer lite bilder på Emilia när hon står upp.

"Titta jag kan stå upp!"


"Så här gör jag när jag ska sätta mig ner på golvet"


Fascinerad av tv:n!


"Smile!"

Kommentarer
Postat av: Åsa

Undrade allt vart ni skulle imorse så tidigt:) Men nu fick jag veta det!Hon är ju söt lilla gumman<3

2010-05-19 @ 00:12:29
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0