Sol från klarblå himmel!

Idag är det söndag och solen skiner, Emilia ligger och sover och Micke likaså eftersom han ska jobba inatt. Här sitter jag vid datorn och ska sanrt försöka få lite nytta gjort.

I fredags så var vi ju bortbjudna till vänner och det var så trevligt så. De hade grillat flintastek, revbensspjäll, kyckling och massa olika korvar, det var potatisgratäng, sallad och hembakat bröd med soltorkad tomat i. Till detta drack vi vin och öl och till dessert blev det Cheescake med hallon och en kopp kaffe. Allt var så himla gott som vanligt när de lagar mat. Emilia var med under kvällen och sov i min famn men vaknade emellanåt. Men det fungerade jättebra och när vi kom hem runt midnatt så somnade hon gott utan probelm och tog lite sovmorgon se såklart. Micke gick upp och tog henne så jag fick sova ut riktigt för första gången på huuuuur länge som helst. Kändes konstigt när jag vaknade 10.20, är inte van vid det.

Vi åkte iväg till MAXI igår och inhadlade en högtryckstvätt så nu kan vi tvätta altanen och tvätta bilarna.
De hade superbra pris på denna med massa tillbehör så vi kunde inte låta bli att slå till.


Väl hemma igen fikade vi lite och Emilia sov lite. Senare när det var läggdags för lilla fröken skulle hon inte alls sova. Hon vart jätteledsen och ville inte alls vara med på noterna. Jag satt med henne länge nere i hennes rum innan vi gick upp igen för Micke hade lagat mat. Så hon fick vara med uppe en stund till medans vi åt. Det blev oxfilé, potatisgratäng och sallad *mums* Sen gick Micke ner och bytte på Emilia och sen somnade hon äntligen gott. Så nu ska vi testa att hon får sova en gång på dagen istället för två och se om hon är tröttare på kvällen. Kommer hon i säng så sent så vaknar hon ännu senare än vad hon brukar och då blir hela dagen förskjuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0