Debet, kredit och GRATTIS Karin på 65-årsdagen!

Först vill jag säga grattis till min underbara bonusmamma Karin som fyller 65 år idag! Hipp hipp hurra på din födelsedag från vår lilla familj.

I mitt huvud snurrar debet och kredit, plus och minus, ingående moms och utgående moms, bank och kassa och eget kapital om vart annat. Men jag TROR jag börjar se slutet av bokföringen nu.

Emilia vaknade lite tidigare idag så jag hämtade henne och så la vi oss i vår stora säng och myste lite innan vi gick upp. Efter frukosten så lekte vi lite och sen ringde jag till Åsa och frågade om hon hade lust att träffas ute lite för att prata en stund och det ville hon :o)  Så Emilia lekte i sandlådan och jag och Åsa satt och pratade, jag gungade lite med Emilia i knät också. Tyvärr finns det ingen bra gunga för henne på lekplatsen här ute, bara en sån där med ett stort däck och ett litet under och hon är för liten för att sitta i den.
Tack Åsa för en trevlig pratstund, vi är bra på att prata vi två :o)

Sen gick vi in och fixade lite lunch, det blev blodpudding, lingon och riven morot. Emilia älskar blodpudding. Hon vart så trött i slutet av lunchen att hon somnade till mellan tuggorna. När hon drack vatten så slöt hon ögonen och somnade nästan då med. Så det blev ny blöja efter maten och sen hopp i säng och hon somnade så fort hon la ner huvudet på kudden. Hon sov inte så länge utan vaknade efter någon timme så hon har varit lite ledsen under eftermiddagen så jag har inte kunnat jobba något. Sen kom micke hem och då blev hon glad att se pappa. Nu har hon badat, fått välling, borstat tänder och läst saga så nu sover hon gott för natten. Hon är så underbar vår lilla tjej. Ett underverk! Tänk att man kan älska något så litet så mycket! Helt otroligt!

Nu ska jag sätta mig och jobba av lite mer så jag blir klar någon gång. Får halvsnegla på Talang och Micke får fixa varma mackor, det är vår stadiga mat på fredagkvällar, så himla gott. idag blir det tzatziki till också, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0