Sjukstuga, tårar och nybakat bröd.

Stackars lilla Emilia har blivit förkyld och inatt hade hon kräkts i sängen. Näsan rinner och rinner, det finns ingen hejd på det verkar det som. Efter frukosten så kräktes hon igen och nu när jag la henne för att sova så bara grät hon så hon fick somna i min famn innan jag la henne i sängen. Hon känns jättevarm men har ingen feber och hon äter inge vidare, men det gör man ju inte när man inte mår så bra. Hoppas hon kan sova en stund nu för att samla lite krafter. Funderar på om jag ska sova inne i hennes rum inatt så jag hör henne bättre, även om vi har babyvakten så blir jag lite orolig. Första gången hon är riktigt förkyld ju.

Annars då? Jo det är väl bra. Jag har bakat bröd idag och det blev såååå gott. Vår köksassistentmaskin fungerade inte men jag fixade till den så jag slapp att knåda degen för hand, visserligen bra träning, men det tar ju sån tid. Ska sätta en ny surdegsgrund tänkte jag och hoppas det funkar denna gång. Idag bakade jag sån där färdig mjölmix som man tillsätter vatten och jäst.

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

Krya på dig Emilia!! Aston mår bättre nu.... Skönt, men han var väldigt rinnig om näsan... Idag har han fått 2 "krigsskador" ett blåmärke på ögat och en liten bula i pannan.. Han var så ledsen. Han hade nog behövt en kram från dig E



Hälsa din mamma & pappa! kram kram till er.

2010-03-11 @ 19:27:31
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0