Måste göra en rättelse!

Jag och Emilia har varit på tygjakt idag. Rättelsen jag måste göra är att jag var på Tygposten idag och inte Tygkällaren som jag skrev förut. På Tygposten sa jag att jag var ute efter rosa tyg till gardiner, hon visade tre tyger som jag fick provbitar på, jag hade sett ett fjärde tyg som jag gillade och vill ha provbit på också men då sa hon som jobbar där "Det där är klädtyger" så var det bra med det. Jag orka inte ens säga något till svar, vad spelar det för roll om det är klädtyg??? Det vet väl inte gardinen om eller?
Åkte i alla fall in till stan och gick in på en tygaffär där jag fick jättebra hjälp. Fick prover på massa tyger så jag kunde kolla av hemma emot färgerna på överkastet och så. Några av tygerna kan funka, men jag ska ta med överkastet och ett kuddfodral till affären och jämföra riktigt. Det är så svårt med att hitta rätt tyg. Det är ju inte bara att ta ett bara för att det är rosa för det finns ju miljoner olika rosa färger känns det som. Men något ska jag väl hitta, tar lite tid bara.

Ikväll har vi varit på årsmöte för samfälligheten där vi bor. Emilia var med och roade och charmade våra grannar. De var så imponerade av att hon var så tyst och lugn hela mötet.

Nu ska jag snart sova. Trött så trött.

Kärlek till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0