Jag vill inreda...

Nu har Louise och hennes mamma varit här och fikat och vi har pratat massor och Emilia visade upp sina färdigheter. Det var jätteroligt att träffas.

Nu har jag suttit vid datorn här och surfat omkring och letat inredning till Emilia's rum. Jag vill ju att det ska vara rosa och vitt och inte massa skrikiga färger utan något som funkar rätt många år. Och det vore väl inte svårt om det inte vore för det att när vi får nästa barn så kommer de få dela rum och får vi då en pojk så vill vi ju inte ha ett helrosa rum. Så det gör det lite krångligare. Vi har lila och vita väggar nu så det får väl funka så länge. Försöker nu hitta något fint påslakanset och lite fina kuddar. En fin matta för den svarta som ligger där nu är ju inte allt för rolig i ett barnrum. Fattar inte varför vi köpte en svart matta dit när vi visste att det skulle bli barnrum där, knäppt så knäppt. Vi har bestämt oss för att köpa en hylla på Ikea med lite lådor i rosa.
 
Men det blir ju inte så stor skillnad från nu. Jag vill ha en sänghimmel, lite fina boxar och lite fina lampor också. Men jag får väl leta vidare. Det jobbiga är ju att jag hittar saker på olika sidor, kan de inte ha ALLT jag vill ha på samma sida?! Det vore kanoners.

Nu ska vi laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0