Efter flera dagar...

... så kom jag iväg och handlade. Men vad trött jag var när vi kom hem, har inte packat upp alla varor än och klockan är snart åtta :o)
Jag köpte en så söt solhatt till Emilia som hon ska ha till sommaren. Vi ska byta den till en lite mindre storlek. Provade lite snabb i affären bara och när vi provade riktigt hemma så märkte jag att den var lite väl stor.
När vi kom hem åt vi lunch och sen tog vi en promenad upp till ICA och hämtade paketet med tygerna som jag längtat så efter. Packade genast upp dem när vi kom hem igen och ALLA tygerna var sååå fina. Perfekta färger och matchade överkastet perfekt.

Vi lagade jättegod thaikyckling gryta förut och det blev massa matlådor med. Det är bra att ha i frysen. Emilia tyckte det var så gott. Tacksamt att laga mat till henne, hon äter allt. Vet inte om jag skrivit det innan, men för ett tag sen så fick hon lite kallrökt lax och det tyckte hon var supergott.

Nej nu ska vi slappa i soffan, matkassarna får jag packa upp imorgon. Självklart har jag packat upp alla färskvaror som mjölk och så. Skulle vara lagom mysigt annars att glömma dem i rumstemperatur.


Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

För massa år sedan, var jag en hel vecka hos mina päron, (på sommaren i HÖGvärme) för mina kusiner från England var på besök. När jag igen kom hem sen efter då en vecka, kände jag hur ILLA det luktade. Såg sen att jag glömt en tetra med mjölk framme, med ytte pytte mjölk kvar. Tänkte, att det måste varit den som orsakade lukten. slängde tetran direkt o vädrade. Men lukten ville INTE släppa! Så började städa hela lägenheten, GRUNDLIGT! Upptäcker att frysen som stod bakom innedörren i hallen (hade ytterst lite plats, 24.2 kvm, så frysen stod där) hade gått sönder! Detta upptäcktes ju inte först, då dörren täckte frysen. ALLA matsafter som blivit av upptiningen hade runnit ur.... o äcklat till sig. Troligen gått sönder i början på den veckan. FY FAAAAN! Mår illa bara jag påminner mig hur äckligt det var! Så, jag utmanar nu dig, låt färskvaror stå framme i högsommarvärme .. HAHAHA



kram

2010-03-31 @ 21:07:31
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0