Picknick igen och 2000 i puls...

Oj oj oj vad trött jag var imorse när jag var tvungen att vakna. Vissa dagar önskar jag att man bara kunde ligga kvar i sängen hela dagen och bara lata, men det går ju inte när man har en liten sötnos. Och det är ju faktiskt mycket bättre att umgås med Emilia än att ligga och sova :o)
Men upp kom jag tillslut och frukost blev det. Emilia åt lite yoghurt med fruktpuré och smörgås. Verkar som om det funkar med mjölkprodukter nu, om än i liten skala, skynda långsamt som det så fint heter.

När Emilia sovit och vi ätit lite mat så åkte vi till Aspö och hade picknick idag igen :o) Idag träffade vi Fredrika med sin Emil och Christine med sin Tilde. Vi gick samma föräldrautbildning på den tiden som barnen låg och kurade inne i våra magar. Kul att följas åt. Anna som jag träffade igår var med i samma grupp hon med.

När vi kom hem från Aspö lagade vi en supersmarrig korvgryta och sen väckte vi Micke. Efter maten gick jag ut och rensade landet på framsidan, oj vad det var mycket ogräs och en himla massa äckliga kryp som tydligen stördes av att jag tog bort deras skydd för de kröp omkring i full fart och letade nya gömställen.
Ringde Åsa när jag kom in och efter att vi pratat en stund så bytte jag om till träningsoutfit och dammade av mina inlines och tog en tur. Oh herrejisses vad mycket muskler jag har som jag inte visste att jag hade och vad mycket backar det är här runt omkring. Uppförsbackarna är ju visserligen tunga men det ger ju bra träning och det är ju lätt att stanna till, men nedförsbackarna!!! De är rena jävulstyget, går väl an med korta små backar, men backar som aldrig tar slut är INTE roliga och det går på tok för fort för min smak. Bromsen kommer slitas ut på nolltid. Kändes som jag hade 2000 i puls när jag tagit mig upp för backarna, men jag är stolt att jag klarade det.

Nu efter en skön dusch så sitter jag här och ska snart gå och sova, ska upp tidigt imorgon för klockan 08.00 kommer han som ska värdera huset och jag ska hinna dammsuga innan.

Tack för idag och godnatt alla godingar ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0