Midsommar nummer 2!

Igår var det Emilia's andra midsommar. Men förra året var hon så himla liten så då sov hon sig igenom hela dagen. Men i år var hon med betydligt mer.
Efter frukost igår åkte jag bort till Blomsterlandet och köpte lite blommor och stannade till på vägen hem och plockade lite prästkragar och hundkex. Satte mig på altanen i skuggan av parasollet och band två kransar, en till mig och en till Emilia. Micke ville konstigt nog inte ha någon, underligt...
Så här blev resultatet...


När Emilia sovit klart så fick hon lite mat och sen packade vi ut i bilen och åkte ner till våra vänner Malin och Nicklas. Alla var redan samlade när vi kom dit och vi satte oss till bords och fick lite välkomstdrink och sen var det dags för sill och potatis. Emilia smakade på sill och tyckte det var gott, hon är för söt hon. Sen var det dags för dans kring midsommarstången och lite skönsång i form av "Små grodorna" och "tre små gummor" m.m.
Emilia förevigades på bild och jag och Micke fastnade också...




Det blev en omgång med brännboll innan det var dags för grillen att tändas och då passade vi på att natta Emilia, men hon ville inte somna så hon fick vara med i vagnen och då somnade hon så gott. Vi åt massor med underbart god mat och jag kunde slappna av lite igen då Emilia sov gott, men så åkte volymen upp på stereon rejält och Emilia vaknade så klart... Så vi valde att bege oss hemåt så hon fick sova i lugn och ro.
Känner mig som en sån där tråkig människa som inte vill ha hög musik, men jag orkar inte med det, går ju inte att prata och då är det skönare att komma hem. Micke han somnade på soffan hemma och jag satt och kolla på en film innan jag gick och la mig ett par timmar efter att Micke masat sig ner till sängen.

Hoppas ni hade en trevlig midsommar!

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

ÅÅÅ VILKA TJUSINGAR!!!!!!!!!

2010-06-28 @ 09:18:46
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0