Lite mjölk var dag...

till Emilia alltså. Vi har sedan en vecka nu gett lite mjölk varje dag och än så länge inte märkt något på henne. Det är visserligen bara någon matsked, men hade hon varit riktigt allergisk så hade hon ju mått dåligt av den lilla mängden också. Så förhoppningsvis så har allergin vuxit bort, men vi skyndar lååååååångsamt. Vill ju inte chocka hennes lilla mage.
Idag åt hon smörgås med kaviar på och fruktpuré till frukost, det tyckte hon om. Säg det hon inte tycker om, hon äter typ allt, håller tummar och tår för att det håller i sig.

Har funderat lite på det här med barn och äta själv. Jag är ju som jag säkert skrivit innan "allergisk" mot kladd och klet. Jag vet att det låter supertöntigt, men sån ÄR jag. Jag tycker inte om kladdiga och fläckiga kläder TROTS att det finns tvättmaskin. Emilia bröd, gurka, oliver och annat smått och sen matar vi henne i övrigt. Hur länge vi kommer göra det vet jag inte. Men jag är rätt övertygad om att hon kommer kunna äta själv hur bra som helst när hon är redo för det.

Nu ska jag fixa lunch, skriver nog mer sen om jag har tid. Har andra tankar som behöver ventileras lite :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0