Idag har vi varit på picknick!

Gick upp imorse och möttes av ett underbart sommarväder, bra start på dagen :o)
Åt frukost och sen busade vi lite som vanligt. Emilia älskar att riva sönder papper och det gjorde hon idag. Jag tog en bit och la på soffbordet och blåste på det så det for iväg, efter ett par gånger insåg Emilia att "Det där var ju skoj" så hon skrattade som hejsan och plockade upp pappersbiten och la den på bordet om och om igen och jag blåste iväg den om och om igen och hon skrattade så hon kiknade.
Sen satt hon och plockade i leksaker i en låda och plockade ur dem igen, plockade i och plockade ur. Så skrattar hon och är så stolt. Innan lunch gick vi ut i trädgården lite och Emilia undersökte det mesta i hennes väg. Kröp i gräset och rätt som det var så var det lite blött i gräset, daggen hade inte torkat än och det tyckte hon va lite skumt så då fick hon gå på alla fyra lite.
Efter lite mat så sov fröken och jag gjorde iordning lite sallad till picknicken och packade iordning picknick-korgen. När Emilia vaknade så packade vi ut i bilen och åkte till Aspö och där mötte vi Anna och Cornelis. Emilia och Cornelis log stort vid synen av varandra. Vi satte os på en filt i gräset och åt sallad och fikade lite. Barnen kröp respektive gick omkring och lekte lite och jag och Anna satt och pratade. Sen gick vi runt och kikade på djuren. De hade en sååå söt liten Lejonhuvad kanin (tror de heter så) och i fårhagen fanns ett litet sött lamm. Kossorna var roliga att titta på, men fy vilka långa tungor de har!

När vi kom hem igen så startade vi grillen och grillade karré skivor och så kokade vi färskpotatis till och sallad som blev över från picknicken. Sen var det dags för lilla fröken att göra sig klar för sängen.

Nu sitter jag här och Micke kollar på fotboll. Denna eviga fotboll, vad ska den vara bra för. Jag är så kallad VM-änka nu under en månad, han är helt uppslukad av denna fotboll. Tur det bara är VM vart fjärde år.

Ha det bäst alla godingar :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0