En picknick i parken och tand!

Varm dag idag men man ska inte klaga, det är underbart med sommar.
idag har jag varit inne i stan på eftermiddagen och träffat min vän Iréne som jag inte har träffat på längt över ett år, ändå bor vi bara några mil ifrån varandra. Iréne och hennes kille ska ha en liten bebis i november, så glad för deras skull. Vi träffades i alla fall idag och det var supertrevligt. Vi köpte lite fika och satte oss i parken vid kyrkan inne i stan, jag hade med picknickfilt så vi satte oss i skuggan och mumsade på macka och dricka och Emilia kunde leka lite. Mysigare än att sitta på ett café. Vi pratade och pratade och allt möjligt och det var så roligt.
Sen gick vi till tirget och köpte jordgubbar innan jag åkte hem, svängde in på sybutiken och köpte en dragkedja till min klänning som jag ska ha på bröllopet på lördag och hittade söta tygmärken med kaniner som jag köpte till Emilia.

Ikväll har vi ätit mat och myst med lillan. När hon lagt sig satte jag mig och sydde på märkena på Emilia's solhatt och broderade in hennes namn på den också för att göra den lite personligare.

Jo förresten, Emilia har idag fått sin femte tand. Såg att den spruckit igenom när vi var på picknick idag. Hon börjar också stå upp mer och mer utan att hålla sig i, men det är korta korta stunder. Så söt lilltjejen.

Nu ska jag sova snart...

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

=) Bra Emilia, med tänder alltså. Men börja inte bitas som Aston gör ibland... det gör ont



puss o kram

2010-06-30 @ 12:49:02
URL: http://astonrocker.blogg.se/
Postat av: Syster Emelie

Din blogg är så fin Caroline och det är mycket roligt att få följa den lilla familjen på äventyr. Mer än stolt över mitt vackra gudbarn! 5 tänder, det går undan nu:-)

2010-06-30 @ 18:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0