Blommor och sol.

Idag har jag varit trött, somnade inte förrän 2.30 inatt och 5.57 behagade lilla fröken att vakna till liv. Men ett blöjbyte gjorde henne trött igen så vi kunde sova en stund till.
Jag åkte iväg och slängde lite skräp på tippen, åkte till Blomsterlandet och köpte lite blommor och en balkonglåda och sen handlade jag på MAXI. När jag kom hem så planterade jag blommor och de nya smultronplantorna jag var och bytte igår, det var ju 2 av de vi satte sist som inte tog sig. Emilia var med och hjälpte till och planterade. Hon hade jord runt hela munnen och byxorna var mer bruna än rosa och hon fick flisor i foten och handen, måste ta och slipa altangolvet innan vi oljar det, eller om vi ska lacka det till och med, får se.

Köpte i alla fall pelargonier (stavning?) till köket och petunior till balkonglådan och en Himmelsöga till altanen. Ska köpa mer men de hade inte så mycket på Blomsterlandet så jag ska åka till Plantagen och kika istället.

Så här fint blev det med blommorna i köket...


Och balkonglådan blev så här fin och kommer ju bli finare med tiden...
Och så här bev det på altanen till att börja med...


Nu är Micke på jobbet och Emilia sover och jag sitter och njuter av ett glas vin.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för igår hjärtat!!<3 Så fint du har gjort det!!:) Kramar!!

2010-06-02 @ 23:21:33
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0