Poppis med loppis!

I sommar ska jag försöka komma iväg på lite loppis. Där ska jag försöka hitta roliga saker som går att göra iordning och ha i Emilia's rum. Det är ju mycket roligare att ha lite orginella saker än saker som massproduceras och finns i var och varannans hem.

Jag har tänkt lite på det här med inredning. Är det inte lite hysteriskt egentligen att allt ska vara så perfekt? Designgrejer hit och dit och det ska vara dyrt och sen ska det alltid vara välstädat och piffigt. Kan det verkligen vara roligt att bo i ett hem där det känns som om du kliver rätt in i en inredningstidning? Allt matchar in i minsta detalj, allt som man ser är inköpt på någon dyr inredningsbutik och skulle det mot all förmodan finnas någon pryl från IKEA så är den väl gömd. Inget ligger på fel plats och det är nästan så du inte vågar röra dig i rädsla för att något ska förstöras.
Nej, så skulle inte jag vilja leva. Det ska väl synas att någon bor i ett hem, det ska synas vad det är för personer som lever där och det ska kännas ombonat och mysigt. Tacka vet jag lite tidningar och en använd kaffekopp på soffbordet och lite damm i hörnen har ingen dött av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0