Hostattack och trasiga sandlådor!

I natt vaknade jag... och hostade som hejsan, drack vatten för jag var torr i halsen men hostade igen och igen så jag höll på att kräkas. Hatar verkligen sån hosta, det bara retar och retar.

Idag har jag suttit och fixat lite och kommit underfund med hur vi ska få in bröllopsfilmerna på datorn så jag (efter 2 år) kan redigera ihop en kul video. Ska bara ha tiden till det för det lär ju vara lite knivigt innan jag lär mig.

När Emilia sovit middag så packade vi ut oss i en varm bil och styrde färden mot Michaela och Aston. När vi kom dit låg Aston och sov. Emilia fick två stycken försenade 1-årspresenter som hon öppnade. En liten söt rosa nalle från Aston och ett jättefint skrin från hela familjen som Michaela har målat själv. Det är rosa och så står det Emilia på locket och på insidan av locket står hennes födelseuppgifter. Den är såååååå fin och passar som en smäck i hennes rum. Tack tack så mycket!
Sen vaknade Aston och han och Emilia lekte på golvet och Emilia pussade på Aston, så sött!! Jag och Michaela fikade och pratade, lika trevligt som alltid. Tiden går så himla fort bara, men det är ju så när man har trevligt.


Nu till lite tankar...
De håller på att göra om lekplatsen här utanför. Klätterställningen är borta och en stoooor bit av den gamla "sandlådan" ska bli gräsmatta. Gungorna står kvar, slitna som bare den och en av tre har gått sönder och kanske kommer lagas om si sådär 10 år eller nåt. Igår var vaktmästaren här och satte upp två små sandlådor, sånna där med lock som fälls upp till "soffor" som kostar några hundra på "Cheapy" typ. Bra tänkte vi! Det tog inte lång tid innan det var barn där och fällde upp locken och lekte i dem och det var ju liksom meningen.
Och nu lite mer än ett dygn senare så är ena delen av locket på en av lådorna trasigt. Blir så irriterad varför de inte kan göra saker som håller, det är liksom en lekplats där MASSOR med barn leker, då får det ju vara riktiga saker. Hoppas också att det kommer lite klätterställningar och så, men det är väl tveksamt. Kanske kommer om några år om det fortsätter i den takt som det gjorts i hittills.

Blev säkert bara en enda röra det jag skrev, men jag fick ur mig lite tankar i alla fall.

Sovdags snart...

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

Hoppas Emilia (ni) blev nöjda! TACK för en supertrevlig eftermiddag!



puss

2010-07-07 @ 22:11:34
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0