Första skörden!

Jag och Emilia gick ut och rekade i jordgubbslandet på eftermiddagen idag och där fann vi massor med klart röda väldoftande gubbar.


Annars då? Jag har suttit och fixat med den bärbara datorn idag och försökt komma på varför den stänger av sig självt, troligen har det med kylningen att göra. Så jag har beställt ett laptopställ med 3 fläktar i som jag hoppas ska komma redan imorgon, paketet är redan på väg :o)
Så försöker jag få över filmerna från bröllopet och det går ju bra så länge som datorn vill vara på, men eftersom den stänger av sig så bryts det ju hela tiden. Gör nu ett sista försök och ser om det vill sig.

Sen har vi inte gjort så mycket idag. Har inte varit på humör idag, jag har ingen matlust och jag hittar ingen energi, hoppas det blir bättre imorgon.

Men lite tankar har jag i mitt lilla huvud. Emilia är så rolig när hon äter, hon äter alltid med stängd mun! Och när jag säger alltid så menar jag ALLTID! Är detta något som alla små barn gör? Hon ser för himla söt ut måste jag säga. Sen har hon kommit på hur hon ska göra för att ta av sig haklappen. Och när hon lär sig något nytt så måste hon tydligen göra det HELA tiden, så fort hon får möjligheten. En annan sak som är väldigt rolig är att dra ut kontakter och det finns en som är väldigt irriterande när hon drar ut, nämligen den till TV:n. Och vad händer när man drar ut kontakten? Jo, TV:n dör och mamma kan inte se på den längre *mooaahahaha* och mamma kan inte lyssna på radion heller för den sitter i samma kontakt *mooaahahaha* och om mamma sätter i kontakten så kryper Emilia snabbt fram och drar ut den igen!

Nu ligger i alla fall lilla busfröet och sover, eller hon ligger i alla fall i sin säng efter ett skönt bad. Hon brukar ligga en lång stund och filura för sig själv innan hon somnar. Micke är på bio med sin bror och jag sitter här och svär över den bärbara datorn. Måtte det funka med att koppla dit fläktar, annars vet jag inte. 

Nej, ett glas rött behöver jag nog bestämt...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänkte på det där med stängd mun och Linus gör likadant:)

2010-07-09 @ 08:24:00
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0