Barnvakt och bröllop!

Igår kom pappa och karin hit på eftermiddagen och vi drack lite kaffe och pratade och sen grillade vi gott kött och åt färskpotatis, sallad och tomatröra till. Mums så gott. Sen hade vi lektion i hur man byter blöja, var ju ett tag sen pappa och Karin gjorde det :o) Pappa gav Emilia välling och det såg så mysigt ut, stolt morfar med lillan i famnen. Borsta tänder, läste saga och hopp i säng. Men Emilia skulle minsann inte sova må ni tro. Hon grät och grät och vi gick in och la henne ner, sa gonatt och gick ut igen som vanligt. Men hon ville inte somna. Sen gick gråten över i någon annan gråt och hon kröp omkring oroligt och kunde inte finna ro. Tog en temp och bytte blöja och gav henne en alvedonsupp, tror det kan vara tänderna som gör ont för hon hade ingen feber. Sen gick Micke in och stoppade om henne och då somnade hon efter en stund. Imorse vaknade hon 5.39 *suck* men hon somnade om efter blöjbyte :o)

Vi satt ute och åt frukost sen, så skönt. Nu är pappa och Karin inne i stan en sväng och vi ska göra oss i ordning för bröllopet, det börjar klockan 16. Pappa och Karin ska vara barnvakt åt Emilia, första gången hon har barnvakt så det är lite pirrigt, för mig alltså... Men det kommer nog gå alldeles utmärkt. Men nu måste jag hoppa ner i duschen så jag hinner göra mig fin.

Ha en underbar dag alla!

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

Du behöver inte göra dig fin! Du ÄR fin!

2010-07-03 @ 20:43:04
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0