Världen vore bättre utan sura tanter!

Nu har jag och Emilia varit och veckohandlat. Emilia fick en stooooooooooooooor nallebjörn, det var rea på den och jag kunde bara inte låta bli. Tog inte så lång tid att hanlda idag, det var skönt.

När vi kom hem så körde jag ner bilen som vanligt utanför dörren, vi brukar ju stå med bilen på gräset här utanför men nu är det så mycket snö så det går inte. Men eftersom jag handlat så körde jag som sagt var ner bilen, lastade ur och ska precis sätta mig i bilen och köra upp till parkeringen.
Då kommer en tant som bor i ett av radhusen längre bort gående och stannar framför bilen, suckar och säger surt
"ja ha, och hur har du tänkt att jag ska komma förbi här då?"
Jag sa inget utan satte mig i bilen, tanten gick förbi, nog var det lite tajt men inga problem att gå förbi. Jag körde irriterad upp och parkerade bilen. Jag blir så trött på sura tanter, precis som att jag visste om att hon skulle komma gående där när jag parkerade bilen några minuter tidigare?!

Nu har vi ätit mat och är mätta och nöjda, i alla fall jag och Micke. Emilia är inte riktigt på humör idag, gråter och gnyr lilla stumpan, så söt och ändå har hon fått en stoooor nallebjörn.

Nu ska vi ta och spackla lite :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0