Oj, jag borde skämmas!

Jag skriver att vår fotograf säger att Emilia är ett A-barn och jag framstår som att jag skryter, för givetvis är det så att han säger till alla andra föräldrar att de har B-barn *ironi* Och jag skrev i ett inlägg att Emilia charmade alla på cafeét i fredags för givetvis är det så att inget annat barn skulle charmat dem där inne *ironi igen*

Måste då fråga vad ni tycker att jag gör när jag skriver här i bloggen att Emilia äter så bra, att hon sover så bra på nätterna, att hon är så lugn och snäll på dagarna, att hon är så söt osv Är det också skryt tycker ni?

Sen får jag väl förklara mig YTTERLIGARE en gång eftersom det verkar vara svårt att förstå vad jag menar med 2-åringen som kallar Emilia för Ella. Och denna gång ska jag uttrycka mig i fullkomlig klartext, JAG tycker inte att man som förälder ska prata "dadda"-språk med sina barn utan barnen använder sina ord och föräldrar pratar riktigt. Alltså för att ta ett exempel så säger kanske barnet "Jag vill ha dobbedubbar", då kan ju mamma/pappa säga "Ja du ska få jordgubbar" och inte säga "Ja du ska få dobbedubbar" eftersom dobbedubbar är jordgubbar. Har jag förklarat tydligt nog eller är det fortfarande något som är oklart?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja på sätt och vis tycker jag du borde skämmas när du blir irriterad över att en 2 åring säger din dotter namn fel...och vad ville du ha sagt med att du skriver att han sa att hon var ett a-barn...att han säger det till alla barn? men det är ju skit samma för du behöver ju inte bry dig ett dugg om vad jag tycker...men fråga inte om saker som är så här känsliga nästa gång

2010-01-26 @ 18:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0