Jasså nu passar det!

Nu har jag och Emilia ätit lunch och hon fick fisksåsen från igår och idag åt hon med god aptit. Så det var nog bara en idé hon fick igår. Nu sitter hon på lekmattan och leker, så coolt att hon faktiskt sitter själv och bankar och slår med sina leksaker.

I natt var hon vaken några gånger, första gången kl. 2.45. Hon låg där i sin säng och gjorde arga läten och jag vaknar ju av att babyvakten går igång såklart. Efter en kort stund går jag upp, ger henne nappen och stoppar om henne och går sedan och kryper ner igen. En stund senare utför jag samma ritual och efter ytterligare en stund vaknar hon igen, då säger
   Micke - "Oj, är hon vaken?!"
   Jag - "Ja det verkar så."
   Micke - "Hon har varit vaken några gånger nu va?" (Ligger därpå kvar i sängen, ingen antydan till att gå upp)
   Jag - "Ja, det är tredje gången nu."
Micke vänder sig om och lägger sig till rätta och jag får för tredje gången gå upp och stoppa om stumpan och sen sover hon resten av natten.
Blir så full i skratt, Micke är verkligen heeeelt väck när han vaknar på natten, ofta minns han inte att han vaknat på morgonen när han vaknar. Visst jag kan gå upp nu när han ändå ska upp tidigt och jobba, men jag har en känsla av att detta "fenomen" är rätt vanligt, alltså att det är den som är hemma och föräldraledig som även får gå upp på natten när den andra parten ska jobba dagen efter. Eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0