Idag sov vi superlänge och med tanke på sömn...

Vi gick inte upp förän klockan var 12.10 men inte var man piggare för det. Efter "frukost" så klädde vi på oss och tog en promenad i vintervädret, friskt och skönt.

Jag har funderat lite på en sak, det här med att sova. Det är ju underbart att sova och jag brukar inte gå och lägga mig så himla sent, ligger ofta och läser en stund innan jag släcker men somnar oftast runt midnatt och sover sedan fram till 8 på morgonen det vill säga 8 timmar. Det borde ju räcka!? Men varför är jag aldrig utsövd? Sover jag för mycket eller vad är det frågan om? Emilia sover ju hela nätterna och det är jag oerhört tacksam för, jag förstår inte hur jag skulle klara av att ha ett barn som var vaken flera gånger per natt, jag skulle nog bli tokig, hur pallar man nåt sånt, att inte få sova? De säger att kroppen anpassar sig men jag tror inte att min kropp skulle klara det. Jag måste säga att jag är imponerad av de föräldrar som klarar det.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Man fixar det tro det eller ej men ibland är man grymt irriterad och super trött. Klart man behöver sin sömn men man vänjer sig oxå vid lite sömn efter ett tag:) Kram

2010-01-02 @ 22:05:28
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0