Här försöker man göra sig till och vad får man för det?

Igår lagade jag första riktiga maträtten till Emilia. Gjorde ett recept ur "Andra mosboken" som passande nog heter "Fisksås á la Reggio Emilia". Där är fisk, morot, lök, vitlök, krossade tomater och persilja i. Gjorde en rejäl gryta så jag och Micke åt samma middag igår. Receptet var tänkt för ca 10 barnportioner men jag ökade på mängden ingredienser och istället för 1 klyfta vitlök så tog jag två. Kryddade med lite vitpeppar också. Serverade med potatis och ärtor. Mums vad gott!

Emilia som tidigare slukat all ny mat med god aptit, spottade bara ut denna delikata måltid och fnyste, vet inte hur jag ska förklara hur hon gjorde, men hon typ andades väldigt snabbt genom näsan om ni förstår. Hon  gjorde samma när hon fick ärtor och när vi provade med en liten sked fruktpuré. Så då blev det ingen mat den måltiden. När hon åt gröten på kvällen åt hon massor. Var förmodligen de nya smakerna av krossad tomat och vitlök som hon frustade åt, ska prova ge lite var dag nu tills hon vänjer sig. Skam den som ger sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0