Första natten i eget rum.

Idag är Emilia 7 månader och vi har ställt in spjälsängen i hennes alldeles egna rum och där ska hon nu i natt sova för första gången. Lite nervöst känner jag och funderar "hur gör man nu då?" Jag vet inte varför det är nervöst för jag vet ju att hon sover gott hela nätterna, hennes rum ligger väldigt nära vårt och dörrarna kommer vara öppna så vad skulle kunna hända? Babyvakten får väl stå på så vi hör henne om hon mot förmodan skriker. Egentligen är det ju ingen skillnad i om hon sover i SIN säng i vårt sovrum eller i SIN säng i SITT sovrum, för sover gör hon ju oavsett. Hon andas så tyst så jag hör ju inte hennes andetag bättre i vårt sovrum. Nej det är nog bara nojja från min sida. Tror hon kommer sova bättre i sitt rum, hon brukar ju vakna när jag går och lägger mig eftersom jag då tänder lampan och ligger och läser. Igår så vaknade hon till såpass att jag valde att släcka lampan och ligga och läsa i mobil-lampans sken, men det är nu ett minne blott.
Jag tror nämligen att det är lättare att flytta över henne till eget rum nu än när hon är äldre och mer medveten. Det är den känslan jag har i alla fall. Sen kommer hon säkert ha perioder då hon kommer "nattvandra", men detta kommer nog oavsett och då tar vi det då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0