Emilia har drabbats av gnällsjukan.

Går det att vaccinera mot den? Hon gnäller och har sina små skrik för sig mest hela tiden förutom när hon precis sovit och precis ätit och korta stunder där efter. I övrigt så är hon ljudlig. Eller så är det jag som tänker mer på det nu eftersom Micke ligger och sover och jag inte vill "störa" hans skönhetssömn. Hi hi, skämt och sidor, det är inte så farligt, hon är mest söt när hon gnäller, som tur är så har hon inte så höga ljud för sig och jag är ju faktiskt mammaledig så mitt "jobb" är ju att se efter henne. Men jag är ju inte så van vid att hon för så mycket ljud så för mig blir det annorlunda när hon helt plötsligt hörs :o)

Hon är för rolig när hon äter förresten, hon sitter och fnittrar och gör ljud för sig, det var inget tillfälligt bara igår. Så har hon ju kommit på att hon kan ta tag i skeden och stoppa den i munnen själv och kladda med maten och det älskar ju jag! NOT! Jag är allergisk mot kladd, så jag får verkligen bita mig i tungan för att inte torka bort allt kladd innan hon ätit klart. Hon "fräser" ju gärna ut maten också, hoppas ni förstår vad jag menar, men det gör hon mest i slutet av måltiden. Ja ja, kladdigt blir det och värre kommer det väl bli antar jag så jag får lära mig att ta det helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0