Proffs på att vara icke service minded?

Har funderat lite på en stor butik som säljer barnsaker som finns på ett stort antal orter i vårt avlånga land nämligen Babyproffsen. De har en fin butik här i stan och jättemycket bra saker. Men vad är de egentligen proffs på? Barntillbehör, är ju det självklara svaret, men det är inte vår erfarenhet av personalen här i alla fall. Vi kanske har haft otur de gånger vi varit inne där och frågat om saker. Men i 9 fall av 10 som vi varit där inne och rådfrågat om saker så har vi mötts av okunnskap, osäker personal som inte kan svara på våra frågor. Så ska det väl ändå inte vara i en sådan butik där man ska kunna fråga om råd gällande barnvagnar, barnstolar och annat.
När vi i somras var inne och skulle köpa vår babyvakt pratade vi med en ung tjej som jobbade där den dagen och frågade givetvis om skillnaden på de olika märkena och fick följande svar:
 
"Det är ju jättesvårt för mig att veta för jag har ju inte barn själv"

Ursäkta?!? Du jobbade var någonstans sa du?? Alltså vad är det för svar??
Detta är bara en av många gånger som vi mötts av denna okunnskap. Har vi haft sådan otur eller är det så över lag på Skövde butiken tro?!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har inte varit där så många gånger men när jag var där för att diskutera bilbarnstolar fick jag jättebra hjälp och hon jag pratade med berättade att de varit på kurs en hel dag alldeles innan. Fick även bra hjälp när jag köpte bröstpump, men har även upplevt att de ibland inte riktigt har vad du kallar service mind utan mest står där bakom disken utan någon som helst vilja att hjälpa till.

2010-02-03 @ 22:26:36
Postat av: smaragd/ Michaela

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå tror jag blivit irriterad VARJE gång jag varit där!!!!!!!!! SLITER MIG I HÅREEEEEEEEEEEET



Där o in på jysk får jag inte gå med taskigt socker (som andreas säger) måste ha ätit innan:P

2010-02-03 @ 23:58:40
URL: http://astonrocker.blogg.se/
Postat av: Slipspojken

Det är väl precis som det är med alla butiker?? Pröva att gå in på Statoil för att fråga om vilken glödlampa du ska ha till bilen, eller gå in i en elektronikkedja för att köpa en dator, för att inte tala om klädbutikerna. Det är tyvärr det samhället vi har när folk inte är beredda på att betala för säljarens faktiska kunskap!

2010-02-04 @ 14:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0