Mäter och plaskar!

Häromdagen så sågade vi till lite golvlister till köket och då passade Emilia på att låna tumstocken och mäta lite.
Man ser också tydligt att hon redan som 8 månaders bebis har rätt grepp för att spela tvärflöjt precis som mamma gjorde när hon var ung.



Emilia har upptäckt att det är roligt att plaska i vattnet när hon badar. Hon sitter så fint nu i sin lilla badbalja och viftar med armarna. Det är så man får ha regnkläder på sig när man sitter bredvid.






Idag har Åsa varit här och fikat och vi har pratat massor. Det är så skönt att prata med Åsa för vi är såååå himla lika. Tack Åsa för att du finns :o)
Jag bjöd på nybakade blåbär- & hallonmuffins, de såg riktigt giftiga ut i färgen men de var goda. Fick ett ryck innan Åsa kom och slängde ihop en smet, längesen jag bakade, det var riktigt kul.

Har idag kollat till surdegen som jag gjorde för 2 dagar sedan, har "matat" den med 2 msk rågmjöl, den luktar lite syrligt så jag hoppas verkligen att det lyckas. Hade varit trevligt att kunna baka bröd i helgen för pappa och Karin kommer troligtvis hit om det inte blir snöoväder.

Får se vad jag hittar på idag, Emilia ligger och sover nu. Hon var nära på att somna sittande när Åsa var här förut och när efter hon ätit lunch så somnade hon med en gång när jag la ner henne i sängen. Hon sover väl ett tag nu.


Kommentarer
Postat av: smaragd/ Michaela

DUKTIGT Emilia som hjälper mamma o pappa o mäta lite, så det blir lite ordning o reda:D O sen att du övar på att flöjta, inte illa. Ser fram emot att få höra dig spela vackert när du blir äldre!



Ge din mamma en puss från mig. Så får du en puss här också från Aston! Sen kan du hälsa din pappa också!

2010-02-18 @ 20:46:17
URL: http://astonrocker.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack för att DU finns!!<3

2010-02-19 @ 09:59:52
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0