Fettisdag idag...




I kylen står två semlor som vi ska äta i kväll är meningen. Men just nu så är vi så sura på varandra och jag har ingen lust att äta semla. Micke tycker att jag mer eller mindre hela tiden säger till honom hur han ska göra med Emilia och att jag ska sluta med det. Jag är medveten om att jag säger till honom men det är ju tips, och inte hela tiden och det är ju absolut inte illa menat. Men han tar i alla fall illa upp så jag får väl sluta med det genast. Men det är inte så lätt att låta bli dels eftersom jag går med Emilia HEEELA dagarna och jag har vanan inne på ett annat sätt än honom och sen är jag TYVÄRR en sån människa som gärna vill att saker ska göras på mitt sätt. Detta har jag ärvt av min mamma och jag erkänner att jag är sån. Än sen då? Ingen är väl perfekt! Blir mest ledsen på mig själv att jag inte bara kan hålla käft någon gång. Och nu är han då sur för att jag ville att han skulle ge exempel på "alla" de gånger jag tjatar och jag är sur för att han inte ville förklara. Sä där är vi just nu :o) Får väl se om det blir någon semla idag...
Så kan det gå när man inte är helt lika. Men det går ju över som tur är :o)

Kommentarer
Postat av: Helena

Ojojj vad jag känner igen mig :) Vi har det likadant här hemma. Jag vill att maken skall göra på mitt sätt med barnen, för det är det "rätta sättet" enligt mig. Det är jättesvårt att låta bli att lägga sig i...man får nog försöka träna bort det.

2010-02-16 @ 21:00:35
Postat av: Åsa

Förstår precis hur du menar<3

2010-02-17 @ 08:30:00
URL: http://eklund84.blogg.se/
Postat av: smaragd/ Michaela

samma här hemma :P

2010-02-17 @ 18:42:50
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0