BVC och liten promenad i snön.

Emilia vaknar nu vid 7.45 på morgonen och ligger och nynnar så vackert. "Na na na na na da da da da na na na" låter det från hennes rum. Underbart ljud att vakna till. Medans jag går upp och gör mig i ordning så ligger hon och myser i sin säng och pysslar med sina gosisar och gör konster.
Idag efter frukost tog vi på oss kläder och gick ut i det vackra vädret och begav oss till BVC för 8-månaders kontroll. Lite kämpigt var det att ta sig fram med vagnen på vissa ställen, framhjulen är nämligen väldigt små så de fastnar i snön, men fram kom vi. Vägde och mätte, 7165 gram och 67,4 cm lång så hon har gått upp jättefint i vikt.
Berättade för sköterskan att vi har provocerat med mjölk nu varpå hon säger "Vadå, varför har ni gjort det? Har hon ätit mjölkfritt? Varför då?" Detta har jag pratat med henne om flera gånger men hon har tydligen inte antecknat detta, BVC med superNOLLkoll! Så jag fick dra hela historian igen och att jag har varit i kontakt med barnmedicin igår igen och att vi ska höras av efter helgen och se om Emilia reagerar negativt på mjölkbaserad gröt/välling. (Minns inte om jag skrivit det men vi ska ge mjölkbaserat i helgen och se vad som händer.) BVC menar på att det är absolut ingen allergi eftersom det inte visade på blodprovet som togs när vi var inne på KSS i höstas. Men jag har hört många (även barnmedicinmottagningen) som säger att det sällan visar på blodprov när de är så små.
I övrigt pratade vi om säkerhet i hemmet och lite mat och så, så det gick smärtfritt idag, skänt att slippa känna sig som en värdelös mamma för en gång skull när man kommer därifrån.

Det blev sen en lite omväg hem då jag passade på att gå en promenad i det underbara vädret och Emilia somnade så gott i den skumpande vagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0