Måndagshandling och tand 13!

Igår sprack tand nummer 13 igenom. På Emilia alltså. Hon är jätteledsen och helt otröstlig emellanåt. Igår ett par timmar efter hon hade somnat vaknade hon till och grät och vred och vände sig och var helt ifrån sig. Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och förklarade hur hon var och under samtalet så tog vi en temp och klämde på magen men det var ingen feber och inte ont i magen. Jag fick lägga mig inne hos Emilia sen och till slut somnade hon och sov gott hela natten. Idag på förmiddagen blev hon lika ledsen igen. Det måste vara tänderna.

Jag och Emilia åkte till MAXI och handlade på eftermiddagen. Det var mycket mer folk än vad det brukar vara en måndag vid den tiden och det var utplockat i hyllorna. Lite irriterande när de har erbjudanden som börjar idag och de redan är slut, dåligt tycker jag.

När vi kom hem så lagade vi mat och åt middag. Sen lekte och busade vi till läggdags. När Emilia somnat kollade jag och Micke på "Morden i Sandhamn". Verkar väl sådär. "Jul med Ernst" spelade vi in så det ska jag kolla på under dagen imorgon.

Fick ett tråkigt besked idag också. En av Mickes vänners mamma ligger medvetslös på IVA efter att i förra veckan fått något virus som slagit ut massor i kroppen på henne. Vi vet inte vart det kommer att sluta. Livet är så orättvist ibland. Våra tankar finns hos familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0