Julklappsinköp och annat...

Igår var vi på stan hela dagen och handlade julklappar. Det har nog aldrig gått så lätt, allt bara flöt på och nu är alla klappar klara. Vi var och fikade lite och Emilia fick lite lunch, sen somnade hon gott i vagnen.


Vi åkte även en tur till Elins Esplanad och köpte lite grejer på apoteket och handlade lite på MAXI. Sen åkte vi till Prima Pizzeria och åt var sin stooooor pizza. Jag överdriver inte när jag säger att pizzorna säkert var närmare en halvmeter i diameter. Emilia satt nöjt och åt pizza och massor med gröna oliver. Hon var så duktig hela dagen, gnällde knappt något alls.
När vi kom hem så var det snart dags för sängen för Emilia, hon hade svårt att somna för mitt i allt när jag låg nere hos henne så ringde pappa. De är på Kanarieöarna och han har ringt några gånger när jag inte varit hemma så Micke fick byta av mig i nattningen så jag fick prata med pappa lite. Emilia blev jätteledsen och ville inte sluta gråta innan jag kom till henne igen. Men jag hann se det sista på Robinson. Rätt person vann :o)

Idag har varit sådär, jag mår ju som jag mår och mer eller mindre allt känns skit just nu. Har en slags hatkärlek till att det är jul. Får inte till den där julkänslan som jag vill ha. Har pyntat med lite tomtar och så idag, men det blev inte bra. Får väl köpa en gran i veckan så får vi se om det kan göra skillnad. Satte igång förut och skulle montera ihop pepparkakshuset, gick inget vidare....

Emilia satt och funderade på vad mamma sysslade med... (ni undrar säkert varför stolarna ligger ner, det är för att Emilia annars klättrar upp på bordet)

Ställde mig istället och gjorde "mintkyssar" och nu luktar det pepparmint i hela huset och jag kräks snart på den lukten. Mår verkligen superilla, hoppas den försvinner snart. Ska bara smälta blockchoklad nu och droppa på dem så är de klara sen, men jag tappade sugen av doften. Så jag plockade upp julsakerna istället och blev inte mer inspirerad av att göra klart godisarna. Har lite annat julgodis jag tänkt göra med i veckan, får se om jag orkar. Sen är det massa julklappar som ska slås in också men det tar jag en annan dag.

Micke ligger nere hos Emilia men det verkar inte som om hon vill somna, hörde henne gråta lite alldeles nyss. Troligen så försökte Micke gå ut men hon hade inte somnat och då blir hon ledsen. Hon som alltid har haft så lätt att somna själv men nu går det bara inte. Efter lunchen idag vägrade hon somna.

Nej, nu får det vara färdigskrivet för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0