Besök hos barnmorskan igår!

Igår var vi hos barnmorskan på kontroll. Hon mätte mage och lyssnade på hjärtljuden och vi bokade in tider för hela graviditeten. SF-måttet på magen var 21 cm (vecka 23+6) och hjärtljuden låg på 140 slag/minut. Det var full cirkus i magen med kullerbyttor och buffar :o)
Magen är lite mindre denna gången mot Emilia. I vecka 23+1 var SF-måttet 23 cm med Emilia, men hjärtljuden var 140 slag/minut då också.

Annars såg allt bra ut med blodtryck, blodvärde (116) och socker. Så det var inget att klaga på. Jag berättade för Mia hur jag mår psykiskt och hon blev lite orolig för mig och undrade hur jag står ut. Jag berättade även om att jag har en fruktansvärd ångest och rädsla över att jag ska gå över tiden. Jag sa att det är svårt att förklara vad exakt det är som skrämmer mig, men det har väl med mitt kontrollbehov att göra. Jag trodde inte hon skulle förstå, men det gjorde hon och jag ska få träffa en förlossningsläkare den 10 januari för samtal om eventuell igångsättning absolt senast på beräknat förlossningsdatum. Det var som hon sa att igångsättning har ju sina baksidor men det kanske kan vara värt det för mig eftersom jag har sån jobbig ångest. Känns skönt att hon tog det på allvar.

Ja det var lite om det. Nu ska jag koppla av lite. Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

En av flera anledningar som jag troligen får igångsättning. Just för att jag har sån skräck för att gå över tiden. Får ångest............. Det skall gå bra skall du se=) O igångsättningen för mig var bara superduper=)

2010-12-09 @ 19:02:48
URL: http://astonrocker.blogg.se/
Postat av: sara

HeejHeej!

tack så mycket. :) det är ju helt fantastiskt. :)



Hihi, jaa Liam är ett fint namn. :) Det var faktiskt Sebbe som kom med det förslaget, och när han kom ut, var han verkligen en liten Liam. :)



Vi måste absolut se till att ses snart, vore superskoj!

Jag är ju som sagt hemma hela tiden, så jag kan i princip när som helst nästan. :)



ha en toppen dag och hälsa familjen!

kramar

2010-12-10 @ 14:55:07
URL: http://saantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0