Oro, oro och åter oro.

Det är inte lätt det här att vara gravid alltid. Var så himla lugn efter ultraljudet förra veckan och kände att jag slappnade av. Men så kommer det massa småsaker som gör att jag blir orolig och det blev ju inte bättre förut av att jag läste i en tråd på "Familjeliv" där vi som ska ha barn i mars skriver med varandra, en tjej som nu hade fått missfall i vecka 12. Jag blev helt tom inuti mig när jag läste det. Tänk om det händer oss, orkar verkligen inte med en sådan sak. Får nog ringa till barnmorskan imorgon och få lite lugnande ord, snacka om att man blir nojjig.

Annars har helgen varit bra. I fredags var vi ute en sväng på eftermiddagen och kollade på syskonvagn och hittade en som vi nog kommer köpa. Sen var vi och köpte pyjamaser till Emilia, en rosa med Mumintrollet på och en rosa med små vita moln på, så söta.

I går var vi inne i stan och gick omkring på Matfestivalen. Åt lite god mat och så var vi och köpte ett par jättefina skor till Emilia. Måste ju ha ett par bra skor nu när hon börjar gå mer och mer, inne går hon ju barfota men ute måste det ju vara skor. Det blev ett par svarta med lite rosa på av märket Kavat. Så hade vi 20% rabatt på dem också. Igår kväll hade vi det inte så kul, Emilia sov inget på dagen igår utan somnade precis innan vi åkte hem från stan vid 17.30 och sen var det lagom kul att försöka få henne att sova för natten. 3 timmar höll vi på och hon fick komma upp lite emellanåt men hon bara grät vad vi än gjorde. Men tillslut somnade hon och då var det dags för mig att stupa halvdöd i säng.

Idag har jag och Emilia varit ute och lekt i sandlådan. Åsa och Linus var också med ute en stund. Emilia "lånade" Linus ena leksaksbil och körde med i sanden. När Emilia ätit lunch och skulle sova middag så var det inte populärt, men vi lade oss ihop i stora sängen i hennes rum och lyssnade på lite lugna barnvisor och då slumrade hon till och sov gott.

Emilia går bättre och bättre nu, hon går från tv-rummet och ut till köket (5-6 m) och sen har hon börjat äta mat själv. Hon äter med händerna och plockar maten så försiktigt och fint och idag så förstod hon äntligen hur man använder skeden. Jag har lagt på mat på skeden och visat att hon ska hålla den i handen, men hon har inte velat hålla i den innan idag, då trillade femöringen ner och nu lägger jag upp mat på skeden och hon stoppar den i munnen och ger sedan skeden till mig. Duktig liten tjej.

Nu ligger Emilia i sin säng och har nog somnat, det är tyst i alla fall. Jag ska snart kolla på tv och äta fruktsallad och lite glass till.

Massa kramar till er!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gumman då!Förstår att tankarna far runt men allt kommer att gå bra!Va duktig lilla fröken är,nu blir "Tant" Åsa stolt:)

2010-08-30 @ 07:21:58
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0