KBT

Det betyder: Kognitiv Beteende Terapi. Och det ska förhoppningsvis hjälpa mig att kunna hantera alla mina tankar och min ångest. Har varit på två samtal nu och det verkar hittills bra. Jag har fått förklarat för mig hur det funkar när min ångest växer och mina tankar far iväg och jag har mer förståelse för det nu. Så ska vi arbeta vidare med detta. Hoppas det kommer fungera för mig.

Emilia är inne i en jobbig period nu, idag vägrade hon sova middag. Hon skulle bara inte sova så till slut fick hon komma upp igen och det blev ingen vila. Ikväll när jag skulle lägga henne så bara grät hon, grät och grät och ville inte ligga i sängen. Då tog jag upp henne och la mig med henne på stora sängen i hennes rum och sjöng lite för henne och efter en stund somnade både hon och jag så gott. Jag har ju varit så bestämd på att vi inte ska låta henne somna hos oss och nu tänker jag att nu kommer hon inte kunna somna på annat sätt. Jag vet att jag är knäpp som tänker så, men sån är jag. Det är jobbigt må ni tro att få dessa tankar i huvudet som målar upp KATASTROF!!!

Annars har dagen varit bra, lite tom på energi bara men annars bra.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hon vill bara ha lite extra närhet ibland:)

2010-08-30 @ 23:52:48
URL: http://eklund84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0