Det trötta hänger i...

Lördag kväll och klockan är 20.10 och här har jag precis satt mig. Emilia ligger i sin säng och jag har precis tagit en skön dusch. Mat har vi ätit och allt är diskat och klart så nu kan vi ta det lugnt. Blir nog en film sen tror jag.

Annars idag så fick jag sova ut lite och det var skönt, men inte blir jag mycket piggare för det. Men tröttheten i mitt fall går ju inte att sova bort så det är bara att försöka gilla läget. Illamåendet är inte lika illa nu i alla fall och det är ju skönt.
Sen har vi tagit det rätt lugnt idag eftersom det har regnat mest hela dagen. Men när Emilia sovit middag så sprack det upp och vi tog en lång skön promenad hela familjen. Gick och tittade i ett område med massa nya hus i och det ska byggas fler. Vilka fina hus det var och vad sugen man blir på att bygga något eget, men det får vänta några år.

Igår var vi ute och kollade på bilar, ska eventuellt byta bil snart då Saaben börjar bli lite trött och sliten. Vi är mest inne på Volvo, men igår kikade vi på Toyota, Peugot, Subaru och BMW. BMW blev vi rätt sugna på, men de kostar ju massor och sen har inte den nya 5-seriens kombi kommit än, vi såg bara en ur årets serie. Fina bilar det där. Men det lutar nog mest åt en Volvo V70 ändå.

Igår kväll åt vi kräftor och det är sååååå himla gott om än väldigt pilligt och söligt men det är det värt.

Annars då? Jo det är full fart på Emilia hela dagarna. Hon leker med alla sina leksaker och älskar alla saker som spelar musik. Hon har en båt som har massa olika ljud och medlodier och det är väldigt älskad. Idag har hon suttit i sin gåvagn och så har hon båten bredvid och trycker på en melodi, sen tar hon ett reklamblad och håller det öppet framför sig och läser. När melodin är slut så lägger hon ner pappret och trycker på en ny melodi, sätter sig till rätta och fortsätter läsa. Sååååå himla söt.
Hon tar fler och fler steg nu för var dag som går. Hon har tagit upp emot 10 steg nu utan att trilla, men det går vingligt. Men övning ger färdighet. Hon är så underbar vår lilla prinsessa. Riktigt litet charmtroll.

Nej nu ska jag slänga mig på soffan snart och njuta av lördagkvällen. Ha det gott alla underbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0