22 millimeter och hjärtat slog!

I måndags var jag ju på besök på Antenatal och trodde bara att jag skulle få träffa en BM och prata om sprutorna. Men jag fick först träffa en läkare som till min stora glädje talade om att vi skulle göra ett ultraljud för att konstatera graviditet. Gissa om jag blev glad :o)
Hon började med ett vanligt ultraljud utanpå magen och det var inga problem att hitta den lill* där inne. Jag såg hjärtat slå och det var så häftigt. Pyret låg där inne och flaxade med benen och så förnöjd ut. Fick ju självklart med en bild också.  

Det kändes så skönt att få det lilla livet som växer inuti mig, det är helt otroligt att det funkar liksom, snacka om att det är små underverk. Jag är nu beräknad till den 27 mars, så får vi se om det ändras på rutin ultraljudet i vecka 17-18. Efter att jag träffat läkaren så fick jag sitta ner i väntrummet och vänta lite. Emilia passade på att charma alla som kom förbi. Hon låg på rygg på golvet och ålade sig och såg allmänt ursöt ut och la huvudet på sne. Sen fick jag träffa en barnmorska och jag blev uppdaterad om stickteknik och vad jag ska tänka på med sprutorna och så medans Emilia undersökta en CTG apparat och fann den mycket intressant.
Sen gick jag till apoteket och hämtade ut mina sprutor, de är allt annat än billiga de här sprutorna vill jag lova. Jag hämtade ut 3 stycken 10-pack och 10 sprutor kostar 435 kronor. Tacka vet jag högkostnadsskyddet. Så nu ska jag ta en spruta i magen varje dag :o)


Annars är det rätt ok. Fortfarande väldigt trött, men mår inte illa, peppar peppar! Igår var jag på Willys och handlade, har börjat handla där istället för MAXI för ett tag och se om det blir billigare. Men det är svårt att vänja sig vid en ny affär, de har inte samma utbud på Willys, men på ett sätt är det ju bra för då köper man inte lika mycket onödigt.
Sen har det två kvällar i rad varit "Fångarna på Fortet" som härskat på tv:n och det är så kul, man får sig en liten tripp till förr på något sätt. När Micke vaknar idag ska vi åka till hans mamma och pappa och äta mat och umgås lite. Skönt att jag är relativt pigg idag, annars hade det varit segt.
Nej nu ska jag göra något annat.

PUSS på er!

Kommentarer
Postat av: Michaela/ smaragd

Hej gosbebisen =)=)

2010-08-25 @ 18:10:56
URL: http://astonrocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0