Känner mig såååå värdelös...

Idag på eftermiddagen hände något som inte får hända, som inte ska hända. Men jag är inte mer än människa och ibland så missar man som människa saker. Jag skulle åka iväg och handla och gick ner och bytte på Emilia innan. När jag kom upp igen så skulle jag kolla hur mycket pengar jag har på kontot och satte ner Emilia på golvet i kontoret. När jag var klar så gick jag ut i vardagsrummet och hämtar lite saker och rätt som det är så hör jag två duns och sen börjar Emilia gråta. Jag vänder mig om och Emilia ligger med huvudet neråt på andra trappsteget och glider ner mot tredje. Jag hade missat att stänga grinden i trappan. Mina tankar hade varit på helt annat håll när jag kom upp så jag missade helt enkelt att stänga grinden och inte märkte jag det när jag gick från kontoret ut till vardagsrummet heller, mänskliga faktorn... Snabbare än blixten var jag där och tog upp henne. Ingen skada skedd och hon grät några sekunder för att sen bli glad igen. Jag däremot hade världens ångest. Fatta vad som kunde hänt!!! Mår så himla dåligt över detta och jag vet att det är mänskligt att fela och att det kunde hänt vem som helst. Men ändå så är det så oerhört jobbigt. Jag kommer ALDRIG mer glömma stänga den grinden det kan jag lova!! Liknande saker har säkert hänt många föräldrar runt om i världen. Så ensam är jag nog inte, men jag känner mig som en värdelös mamma. Jobbig känsla det där...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0