Bra proportioner!

Idag efter frukost så tog vi en promenad till BVC för 10-månaderskontroll. Emilia väger 7895 gram och är 70,3 cm lång och har således bra proportioner. Känns skönt att hon följer sin kurva och växer som hon ska. Hon utforskade massa spännande saker på BVC-rummet, hon fick tag på massa papper från pappersinsamlingen och såg riktigt nöjd ut.

Jag var dock som vanligt irriterad när jag gick därifrån. Trots att Emilia har fått diagnos mjölkallergi bekräftad av en barnläkare så menar vår BVC-sköterska att det inte är mjölkallergi eftersom det inte visar på prover. Hur dum  får man lov att vara undrar jag då??? Hon ifrågasatte om Emilia verkligen behöver Pepticate (mjölkersättning för spädbarn) och extra kalktablett. För det hade hon aldrig hört talas om att ett barn behöver.
Blir så irriterad på mig själv att jag inte bara säger till henne att hon borde läsa på lite och att jag litar mer på vad läkaren och dietisten säger än vad jag litar på vad hon pratar för gojja. Men jag sitter där snällt och bara tänker vad jag vill säga, men jag säger inget. Hon är väldigt överlägsen denna kvinna och jag tror att det är därför jag inte säger något. Hon skulle säkert bara köra över mig med massa arroganta kommentarer. Jag tror i alla fall att jag ska byta BVC, är ju inte kul att vara arg och ledsen varje gång jag varit där.

Annars då? Jo tack bara bra. Jag har idag börjat med syprojektet till Emilia's rum. Har klippt till trekanter till vimpelbanden och strukit på lite vliselin, men jag måste köpa mer sånt och det ska jag göra imorgon tror jag. Tvättat lite har jag också gjort och Micke's mormor och morfar var här och fikade lite vid lunch idag. De hade köpt en liten "hund" till Emilia, en sån där som går och skäller om man har batterier i. Emilia tyckte den var spännande :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0