Trodde jag... (2009-10-29)

Alltså jag tror att jag blir tokig! Trodde att Emilia hade börjat äta gröt utan problem förra veckan då hon på onsdagen åt en hel smakportion. men på torsdagen och fredagen ville hon knappt äta något så jag tänkte att vi håller upp ett par dagar. Och i måndags provade vi igen, då var hon inte jätte på men fick i sig en del, sen blev det ju som ni vet besök på sjukhuset och vi provade där inne i tisdags men då ville hon knappt ha något alls, hon puttar ut skeden och gröten med tungan och hostar och kväljer sig och det var samma i onsdags. Jag undrar varför hon gör så? Är hon kanske inte riktigt redo för mat eller? Det kan väl inte vara så att hon helt plötsligt inte tycker om gröten!?

Inte vet jag, men jag blir jätte stressad över detta. Nästa vecka ska vi till BVC och jag har ångest inför det eftersom jag vet att det kommer bli prat om smakisar. Jag har en känsla av att jag inte kommer få något som helst stöd från BVC och det gör att jag helst inte vill gå dit. Jag hoppas att jag kommer kunna förklara för henne att jag känner som jag känner och att jag vill få stöd.

Vi ska i alla fall hålla upp med mat nu i en vecka och sen prova igen, då kanske med potatis istället och se om det går bättre. Hon är ju lite snuvig nu också och det kanske påverkar henne lite.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oroa dig inte, det kommer tillbaka! Alvin totalvägrade och gapskrek när vi försökte med gröten ett par dagar och sedan var det hur gott som helst. Vi hade blivit lite för snabba med att bestämma att han skulle äta på vissa tider. Han vill bara äta när han har sovit och fått amma innan, samt att det var i samband med vaccinet som han inte ville äta så det har säkert med att hon är lite förkyld att göra.

2009-11-20 @ 12:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0