Torsdag och dagen bara flyger förbi! (2009-11-19)

Vakna, amma, upp ur sängen, toabestyr för mig och Emilia, frukost för mig (tänk om man fått hotellfrukost), kolla datorn snabbt, pumpa ur mjölk, kyla, frysa in, amma, promenad (i alla fall 30 minuter i regnet), byta blöja, koka palsternacka, mosa och frysa in den, ta fram potatispuré till Emilia, värma den och blanda med lite palsternacka, glömde oljan, värma matlåda till mig, äta, mata Emilia, äta, mata Emilia osv (ja ni fattar), torka av Emilia all mat som kommit utanför munnen (det vill säga det mesta) diska och torka av allt i närheten där Emilia suttit, amma igen, lägga en sovande Emilia i vagnen, satt i soffan en kort kort stund, tar upp en vaken Emilia ur vagnen, underhålla henne en stund på lekmattan, byta blöja och nu ska jag gå och sätta på kaffe och väcka Micke.

Så har min dag sett ut hittills idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0