Tankar om... (2009-11-02)

Nu tänker jag igen... på det här med barn och mat. Är lite orolig för det där med att börja testa mat till Emilia. Vill ju att hon ska tycka det är roligt att äta. Hon har ju inte ätit gröt nu sen i onsdags och jag vet inte riktigt hur länge vi ska hålla upp och om vi ska prova gröt då igen eller något annat. Ska ju till BVC på torsdag förmiddag och jag fasar för detta. Jag har ju mått skit efter var gång vi varit där tidigare, känner ju inte direkt något stöd därifrån får se vad hon säger denna gång. Känner sen vi var där sist att vi har en press på oss att Emilia måste börja med mat och vad ska vi då göra om hon inte är redo? Vi kan ju inte tvinga i henne mat.

Jag vill ju som sagt att hon ska tycka det är roligt med mat och att hon ska lära sig att tycka om all slags mat. Jag tror att det underlättar att jag och Micke äter det mesta och kommer därför servera det mesta till Emilia och eftersom vi tycker om det så hoppas vi på att hon kommer tycka om det. Jag tror lite (inte i alla fall) att kräsna föräldraar lättare får kräsna barn.

Nej, nu ska vi äta pannkakor. Hejs svejs! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min son kommer inte/får inte bli kräsen det ska jag se till!!Vet ju själva hur jobbigt det är att vara kräsen...Kram

2009-11-20 @ 12:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0