Sovit gott? (2009-09-17)

Jo tack, hyffsat. Emilia hade svårt att somna igår. Hon har ju kommit på att hon kan hålla i nappen själv, så samtidigt som hon har den i munnen så håller hon i "skölden" så det blir ett smaskande ljud och det roas hon av. Hon är för härlig vår lilla prinsessa. Men till slut så föll hon in i sin skönhetssömn och sov sen gott hela natten. Vaknade gjorde hon klockan 07.26 och gör som hon alltid brukar göra, morrna sig!! Hon ligger då och sparkar med benen under täcket och gnuggar sig med händerna i ansiktet och smaskar lite på sina händer en liten stund innan hon börjar gny lite och får komma över till mig för lite god frukost. Och det var hög tid för annars hade mina bröst exploderat tror jag. Det är ju baksidan med att amma. Hon har ätit lite mer ett tag så min "mjölkfabrik" har fått tillverka mer mjölk, men så igår tappade fröken aptiten lite och då blir det för mycket mjölk, aj aj.

Tänk att hon är 3 ½ månad lilla tjejen och snart ska börja med smakisar. Ska bli kul att se vad hon väger när vi ska till BVC den 9 oktober. På 3-månaders kontrollen vägde hon 4630 gram och var 57,7 cm lång, så hon är inte stor. Men det är ju inte jag och Michael heller å andra sidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0