Smakar all barnmat på burk urk?

I så fall tänker då inte jag köpa sån mat och ge Emilia. Jag har gjort egna pureér av potatis, palsternacka och brocolli och gett Emilia, kryddat med kryddor som t ex vitpeppar, basilika och timjan. Idag till lunch så tog jag en burk potatis och palsternacka, jag smakade på den och det var allt annat än gott. Kryddade lite men det blev inget vidare ändå. Men Emilia fick äta lite och visst fick hon i sig lite, men det känns inte roligt att ge henne mat som jag tycker smakar blä. Kan tillägga att jag är inte kräsen vad gäller mat, jag äter det mesta och min förhoppning är att Emilia ska göra det med. Men det får ju finnas gränser. Nej det får bli hemlagad mat i fortsättningen, frysa i i portionsburkar och ta med sånna om vi ska iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0