Ole dole doff!

Amningen har varit problemfri! Fram till nu... början till mjölkstockning i höger bröst och sen i vänster och sen i höger och sen i vänster... ORKAR INTE! Det är verkligen så att när det släpper i höger så kommer det i vänster och tvärt om. Går som tur är inte så längt att jag får feber, utan bara som ömma knölar.

Imorse förresten så vaknade jag och amningsinlägget låg inte rätt så jag var sjöblöt, men det är väl skönt att det är åt det hållet att jag har mycket mat eftersom jag vill amma. Det var inte bara jag som var blöt för den delen, Emilia var blöt för tredje morgonen på raken. Inte sjöblöt, men dock blöt. Samma sida som läcker varje natt. Ska väl inte behöva gå upp på natten och väcka henne för att byta blöja heller!? Hade en 3:a på inatt med eftersom Micke tog en sån efter han badat Emilia igår kväll och då tyckte jag det var onödigt att byta bara för att. Så inatt ska vi antingen testa en 2:a eller en av de nya 3:orna. Så får vi se om det gör skillnad.

Lillan är så duktig nu, hon äter så bra och mumsar för fullt. Men det dröjer nog innan hon äter fulla portioner, men det gör ju inget alls, huvudsaken är att hon får kläm på själva ätandet. Nu har hon ätit potatis och brocolli i 2 dagar och det verkar vara gott. Längtar tills "mosboken" kommer så vi kan få lite inspiration till mat.

Hon är så underbar lilla Emilia, hon jollrar och pratar och testar olika nya ljud och hon älskar att tjuta och ibland låter hon som en kanariefågel. Hon vrider och vänder på sig, men hon har axeln ivägen för att komma över från rygg till mage än. Men hon "snurrar runt" på ryggen och ligger inte kvar där man lägger henne från början. Hon har blivit mobil så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0