Nu är det ny vecka... (2009-09-21)

... dvs måndag igen. I fredags var vi på stan och åt lunch. Vi satt på Rådhuset's uteservering i solen, underbart. Shoppade gjorde vi lite med. Köpte en vinteroverall till lillan. Storlek 68, så den drunknar hon i nu, men hon kommer kunna ha den större delen av vintern, om hon nu inte drar iväg väldigt i sitt växande. Vi hittade små vantar och en vit body på P.O.P också. På väg hem åkte vi hem till Michaels mor och far och fikade lite.

 

I lördags var jag duktig och städade bilen på förmiddagen, sen åkte vi till min bror och hans familj och firade Benjamin som fyllde 7 år. Han fick en LEGO polishelikopter av oss. "Oh, hur mycket legos ka jag få, jag har ju redan en sån där" sa han när han öppnat vårt paket. Då sa jag till honom att nästa år så köper inte vi någon present eftersom han oftast inte verkar nöjd med det han får. Då sa han tack. Sen var den jättehäftig när han byggt ihop den.

 

Igår gjorde vi inte så mycket, jag va ute och gick med Åsa och hennes pojk Linus som är 2 månader äldre än Emilia. Det var superskönt väder på dagen. Vi gick och pratade en massa.

På kvällen blev det lite god mat, lax- och skaldjurspanna. Sen myste vi i soffan och kolla på tv. Först "Ensam mamma söker" och sen blev det "Komissarien och havet". Trist att den är dubbad, för själva filmen tycker jag är riktigt bra. Men det är så irriterande när hälften av skådespelarna är dubbade och det är sååååå dåligt gjort. Men spännande är det. Sen var det sängen som gällde och Michael jobbar ju natt så han stack till jobbet innan filmen var slut.

 

Nu sitter jag och äter lite frukost och skriver här och väntar på att Emilia ska vakna. Inatt så vaknade lillan vid 4-tiden och låg och gnällde lite, sen måste hon somnat om för det gjorde jag i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0