Gjorde lite nytta... men seriöst?! (2009-09-22)

Idag har jag och Emilia varit iväg nästan heeeeeeeela dagen. Först var vi hos min "överlevnadscoach" och fick det bekräftat att jag är deprimerad, som om jag inte redan visste det. Men han utförde en M.I.N.I (test med olika påståenden som man ska svara JA eller NEJ på) och det påvisade att jag "är under pågående depression". Fast det är ingen runt omkring mig som kan tro det för alla säger "Du mår väl inte dåligt, du som alltid är så glad och sprallig" och det är ju skönt att man uppfattas på det sättet, hade ju inte varit så himla kul om alla hade uppfattat en som världen sorgligaste människa

Hem för lite snabb lunch och sen gjorde jag klart matsedeln för kommande veckan, skrev ner vad som behövde handlas och sen bar det iväg till Elins Esplanad och ICA Maxi. Först gick vi till Apoteket och köpte en sån där manuell bröstmjölkspump och en MAM nappflaska så jag kan pumpa ur mjölk om jag behöver vara iväg längre än 3-4 timmar från lillan. Kollade runt i lite affärer men hittade inget så vi gick in på Maxi och handlade veckans mat. Blir mycket billigare att handla nu när vi gör veckomatsedlar, skiljer flera hundra kronor varje gång mot innan. Innan slängde vi dessutom massor med mat som inte gick åt.

 

Varför skrev jag "men seriöst?!" i överskriften då undrar du. Jo, för jag undrar seriöst vad det är för fel på hantverkare? Inte en enda hantverkare har hållt vad de lovar gällande vår köksrenovering. Nu är det plattsättarna som strular. De skulle kommit denna veckan och en tjej från firman skulle ringa oss och tala om när, men hon har inte ringt. Jag har ringt till dem istället och då har de inte kunnat svara på när de kommer och så vidare. Så när jag idag för 5:e gången på en vecka pratar med dem så säger de att det blir inget denna veckan utan de kommer nästa vecka. När då? frågar jag, vet inte, svarar de  {#}  {#} JAG Så nu sa jag att jag vill veta helst på fredag när de kommer nästa vecka, så nu får vi se om de ringer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0