Funderingar... (2009-10-19)

Sitter här med en god kopp kaffe och tänker lite. Emilia ligger på sin lekfilt bredvid mig på golvet och har somnat. Jag har en rätt bra dag idag, tror att medicinen börjar hjälpa lite smått, vet inte om jag skrivit det innan men jag äter ju Citalopram (antidepressiv medicin), har ätit dem i en månad nu och jag känner att jag har mer energi på nåt sätt. Men jag vill må bättre, men jag vet ju att det tar tid. Och det är ju så mycket som hänt i sommar. Och det här med att vara förälder är ju inte alltid en dans på rosor. Man börjar få rutin på en sak och ja, då är det dags för något nytt. Så får man rutin på det och ja... nya saker igen.

Just nu är det ju det här med att Emilia ska äta gröt. Nu har vi i hittat en tidpunkt på dagen som fungerar bra i alla fall, runt 13-tiden är lagom. Det går rätt bra, men jag undrar hur lång tid det kommer ta innan hon äter en hel portion? Jag vet ju att det är olika från barn till barn men ändå undrar jag. Idag gjorde jag först en halv smakportion och den åt hon under tiden jag åt lunch. Men hon verkade vilja ha mer så jag gjorde en halv portion till och hon åt väl nästan halva den sen blev hon gnällig. Men det var inte för att hon var mätt för efter det ammade hon. Kanske är det så att hon tycker det är jobbigt att äta eller att det är jobbigt att sitta i stolen eller är det så det är i början?? Inte vet jag och inte kan hon svara på det heller. Men det är väl bara att ge det tid och vänta. Rätt som det är äter hon väl en hel portion och då är det dags för andra smakisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0