Funderar... (2009-09-21)

...på det här med att leva som mamma. Inte trodde jag att det skulle vara så mycket att ta ställning till. Eller är det jag som är knäpp?? Jag tycker t ex att vi har fått det så bra nu med amning och annat. Jag var ju jättenervös för amningen och hur det skulle gå och nu fungerar det kanon, Emilia ammar var tredje timme och sover hela natten igenom utan mat och allt är frid och fröjd. Kan det inte fortsätta så då? Nej då ska det börjas med "smakisar" och massa nya saker som man ska få rutin på och då blir ju jag stressad och orolig för att det ska bli struligt. Vilket det säkert inte kommer att bli, men jag tänker ju så som jag alltid tänker.

Men då frågar jag mig, måste man börja med "smakisar" bara för att barnet blir 4 månader? Svar: nej, det måste man inte ju inte. Men de flesta som jag pratat med säger att det är bra för de är så nyfikna i den åldern. Men så ska ju jag göra allting så krångligt som möjligt i mina tankar också. Det är ju inte så svårt om jag tänker efter. Men så släpper jag dessa funderingar för en dag och när jag sedan börjar fundera igen så är jag tillbaka på ruta ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0